Prémium linképítés a keresőoptimalizálás egyik fontos eleme

A SEO, keresőoptimalizálást jelent. Lényege, hogy linkekkel egy weboldalt a találati lista első helyeire juttassunk.

Azért megy a verseny ebben az ügyben, mert az emberek általában a keresési eredmények első találataira kattintanak.

Segítségül felépült egy SEO adatbázis, ami mindig változik, hasonlóan az algoritmusokhoz is, melyekkel a Google találatain belül jobb rangsort lehet elérni. Ezáltal lehet egyéb oldalakról, egy választott oldalra mutató linkekkel hivatkozni, vagyis ez a prémium linképítés.

Prémium linképítés

Az oldalaknak és a linkeknek nagyon minőségi tartalmúnak kell lennie, ugyanis ezt figyelik a keresőmotorok algoritmusai, és ez alapján történik a besorolás.

A prémium linkeket cikkek soraiban helyezzük el, ezek fognak mutatni a linkelt weboldalra. Ezek a cikkek nem törlődnek, így állandó „reklámként” működnek.

A hivatkozások helyét tekintve, minél nagyobb domain-nel rendelkezik egy weboldal, annál hatékonyabban fog tudni működni a linképítés.

Ezekhez viszont nincs egy általános tudásanyag, mivel a kereső algoritmusok adott időközönként pásztázzák végig az internetet weboldalakat és hivatkozásokat keresve, és a találatok alapján állít fel egy bázist, amit mindenki keresőprogramként használ. A találatok tehát állandó változásban vannak, melyeket mindig több tényező befolyásol, ezen kívül titkosak az algoritmusok.

Befolyásolja például a közösségi média jelenléte is, a weboldalak kora, a webdesign, az oldal felépítése, illetve az átláthatóság.

Amennyiben azt vesszük észre, hogy visszaesik a forgalom, akkor érdemes keresőoptimalizálási okokra is gondolni. Fontos, hogy nem időszakos-e a változás, hanem más gond lehet. Ebben segítségünkre az analitika lehet, mellyel ellenőrizni tudjuk az oldalt.

Ha nem találunk gondot, akkor okozhatja Google büntetés, backlinkek elvesztése, nagyobb változás történt a weboldalon, de akár a konkurencia felvirágzása is lehet a ludas.

SEO Google keresőoptimalizálás