SEO napjainkban

A SEO napjainkban folyamatosan változik, a Google egyre inkább a gépi tanulásra és a mesterséges intelligenciára támaszkodik a weboldalak feltérképezésekor és kiértékelésekor. Ezek olyan okos algoritmusokat működtetnek, melyek a szövegeket matematikai függvényekké alakítják át, a segítségükkel pedig pontosan felismerhető, miről is szólnak a tartalmak.

Egyre kevésbé hatásosak az olyan régimódi SEO megoldások, amikor rossz minőségű cikkekbe kerülnek bele a kulcsszavak, mivel ezek a megfelelő kontextus nélkül nem sokat jelentenek a Google számára. A tartalomkészítéskor már az olvasók fejével kell gondolkodni, és olyan kérdésekre kell választ adni, ami őket érdekli. Emiatt egyre részletesebb cikkek készülnek, ma már sok területen 1200 karakter alatt nem is lehet labdába rúgni, számos témakörben pedig 3000-5000 szavas bejegyzések készülnek. A prémium linképítés s egyre népszerűbb napjainkban hisz itt is a minimum 1600 karakteres PR cikk az elvárt.

Ahogy egyre több adatot dolgoznak fel a Google robotjai, úgy válik egyre okosabbá a szolgáltatás magyar nyelven is, ezért a SEO újdonságok már nem csak az angol nyelvterületen működnek. A legújabb változások általában már napok, órák alatt átgyűrűznek az összes nyelvre, így a keresőoptimalizálási szakembereknek folyamatosan követniük kell a változásokat.

SEO keresőoptimalizálás